8 روش موثر و عالی برای جذب ترافیک به سایت

صرفا طراحی سایت نمی تواند باعث موفقیت کسب و کار شما شود. اگر شما بهترین سایت دنیا را نیز داشته باشید اما بازدید کننده نداشته باشید، طراحی سایت هیچ کمکی به شما نکرده است. پس قدم بعد از طراحی سایت، جذب ترافیک و بازدید کننده به سایت است تا مردم با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

سایت برای بعضی از کسب و کار ها یک بخشی از کل کسب و کارشان است اما برای بعضی از کسب و کار ها، خود سایت مهم ترین و اصلی ترین قسمت کسب و کارشان است. به هر حال از هر کدام نوع که باشید، باید بازدید کننده به سایت خود هدایت کنید.

جذب ترافیک نتیجه تلاش و زمان است اما به هر حال کاری شدنی است. از راه های مختلفی مانند سئو، شبکه های اجتماعی، بلاگ ها و … می توانید ترافیک به سایت خود جذب کنید. در این مقاله ما 8 روش موثر برای جذب ترافیک به سایت را گفته ایم تا بتوانید هر چه بیشتر بازدید کننده های بیشتری به سایت خود بیاورید.

جذب ترافیک

1. خبرنامه خود راه راه اندازی کنید

یکی از راههای موثر جذب ترافیک ایمیل مارکتینگ است. شاید شما همین الان از خبرنامه های مختلفی که به ایمیل شما ارسال می شود ناراضی باشید (البته خودتان عضو این خبرنامه ها شده اید!). این روش یکی از مهم‌ترین ابزارهای هر کسب و کار اینترنتی است. از طریق ایمیل مارکتینگ می توانید جدیدترین مطالب سایت خود را به کاربران خود ارسال کنید یا حتی اگر فروش ویژه ای در سایت داشته باشید می توانید آنها را از این فروش ویژه باخبر کنید. علاوه بر این نام کسب و کار شما مدام جلوی چشم کاربران است و آنها همیشه شما را در ذهن خودشان دارند.

اما برای داشتن خبرنامه ایمیلی موفق یک سری نکات وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید:

عنوان ایمیل را جذاب بنویسید

اگر ایمیل خبرنامه را یک کادو در نظر بگیرید، عنوان آن، کاغذ کادوی آن است. پس باید توجه کاربر را جلب کند.

زیاده گویی نگویید

متن ایمیل را مستقیم بگویید. به عنوان مثال خیلی سریع بگویید که این لینک های مطالب جدید سایت است و آنها را چک کنید. مستقیماً سر اصل مطلب بروید قبل از آنکه توجه خواننده از دست برود.

دکمه اقدام به عمل داشته باشید

در ایمیل خود باید کاربر را اقدام به یک عمل کنید. این عمل می‌تواند کلیک روی یک لینک باشد یا خرید یک محصول باشد. این دکمه را جایی قرار دهید که کاربر به راحتی ببیند و متن آن را جذاب بنویسید تا کاربر برای کلیک کردن نیاز به فکر کردن نداشته باشد.

ایمیل خبرنامه

2. با سئو سایت جذب ترافیک داشته باشید

سئو یکی از بزرگترین کانال های جذب ترافیک به سایت است. وقتی که شما بتوانید لینک سایت خود را در بالای لیست نتایج گوگل بیاورید، سیل عظیمی از بازدیدکنندگان را دریافت خواهید کرد. البته سئو دنیای بزرگی است که به موارد مختلفی مانند انتخاب کلمات کلیدی، محتوا، لینک سازی، شبکه های اجتماعی و …  بستگی دارد. اما شما به عنوان مدیر سایت حتما باید سئو را مد نظر داشته باشید چرا که در بعضی از حوزه های کسب و کار اینترنتی، بدون کار روی سئو سایت، موفقیتی حاصل نمی شود.

نکته مهم که چه در جذب ترافیک و چه در حوزه سئو باید مد نظر داشته باشید این است که وقتی کاربر وارد سایت می شود، دیگر سایت شما، محتوا و چیدمان شماست که او را تبدیل به یک مشتری می کند یا نه. به عنوان مثال اگر شما یک مهمانی داشته باشید، سایت شما یک مکان برای مهمانی است و بازدید کنندگان مهمان های شما هستند. وقتی مهمان وارد مهمانی شد باید چه کار کند؟! به این سوال فکر کنید و قبل از آنکه ترافیک به سایت خود جذب کنید مطمئن شوید که سایت شما عملکرد خوبی دارد.

جذب ترافیک از طریق سئو رایگان است. البته برای مهیا کردن سایت برای موتورهای جستجو و کاربران هزینه هایی دارد. به عنوان مثال هزینه تولید محتوا، لینک سازی و موارد این چنینی هزینه‌های سئو هستند اما اصل سئو رایگان است و وقتی که این کارها را انجام دهید، بازدید کنندگان به صورت رایگان و با میل خودشان وارد سایت شما می شوند.

نکته مهم دیگری که باید در مورد سئو بدانید این است که این کاری زمان بر است و چیزی نیست که یک روزه تاثیر آن را ببینید. همچنین سئو یک امر مستمر است و باید مدام شما سایت خود را از لحاظ محتوا و لینک سازی و ساختار بهینه کنید تا بتوانید همیشه در نتایج اول موتورهای جستجو مانند گوگل حضور داشته باشید. اگر این فعالیت ها را کم کنید یا قطع کنید رقبای شما جای شما را در نتایج جستجو می گیرند و بازدیدکنندگان و مشتریان شما را برای خود می کنند. پس کلید اصلی سئو صبر و مستمر بودن آن است.

inbound-marketing-and-seo

3. کمی اجتماعی شوید

ما در عصری زندگی می‌کنیم که تقریبا بدون شبکه های اجتماعی غیر ممکن است. اصلا حوزه فعالیت شما مهم نیست و حتما مخاطبین شما در شبکه های اجتماعی حضور دارند.

اگر شما محتوای مفید مربوط به حوزه کاری خود را تولید کنید و آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید، دنبال کننده های زیادی را خواهید دید که اگر محتوای خوبی را به آنها ارائه دهید آنها شما را دنبال خواهند کرد. هرچقدر هم حوزه فعالیت شما کوچک باشد باز هم افرادی هستند که شما را دنبال کنند. البته اگر شما محتوای خوبی به آنها ارائه دهید آنها شما را دنبال می کنند. در شبکه های اجتماعی نیز باید با کاربران تعامل داشته باشید و کاربران نیز با شما تامل داشته باشند. این یک امر مهم در شبکه‌های اجتماعی است که باید حتما به آن توجه کنید.

نکته مهم دیگری که باید توجه داشته باشید این است که شبکه اجتماعی مکمل سایت است. اول از همه این را بدانید که نباید کسب و کار خود را صرفا روی یک شبکه اجتماعی راه اندازی کنید. باید ابتدا سایت داشته باشید و از طریق شبکه‌های اجتماعی مخاطب جذب سایت کنید. حال گفتیم که شبکه اجتماعی مکمل سایت است یعنی هرگاه مطلبی در سایت منتشر می کنید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و دنبال کنندگان خود را از مطالب جدید سایت مطلع کنید. در شبکه‌های اجتماعی خود به سایت خود لینک دهید و همچنین از سایت خود به شبکه های اجتماعی خود لینک دهید تا هر دو مکمل یکدیگر باشند.

4. در موضوع حوزه فعالیت خود محتوا تولید کنید

شما باید در سایت خود بخش بلاگ را داشته باشید. تولید محتوا در بخش بلاگ باعث می شود که سئو سایت شما بهبود پیدا کند. ربات های موتور های جستجو مدام در اینترنت و سایت ها می گردند و به سایت هایی که فعالیت بهتری دارند و تولید محتوا می کنند را اهمیت بیشتری می‌دهد. با به روزرسانی های مستمر در سایت و بخش بلاگ موتور های جستجو متوجه می شوند که شما از سایر رقبا فعالتر هستید در حوزه کاری خود جدی‌تر هستید پس صفحات سایت شما را بیشتر ایندکس می‌کنند و در گوگل بیشتر نمایش میدهند.

ما در تمام پلن های طراحی سایت خود بخش بلاگ را نیز طراحی می کنیم و آموزش های لازم را برای مشتریان خود ارائه می دهیم تا آنها بتوانند تولید محتوا کنند تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب سایت شوند و بازدیدکنندگان بیشتری را تبدیل به مشتری کنند.

اما برای تولید محتوا نکاتی وجود دارند که باید آنها را رعایت کنید:

فعالیت مستمر داشته باشید

اگر می خواهید از سئو سود بیشتری ببرید باید به تولید محتوا متعهد باشید. شما باید برای تولید محتوای سایت خود برنامه ریزی داشته باشید و این کار را به صورت مستمر انجام دهید. اگر مدتی محتوا تولید کنید و سپس برای یکی دو ماه هیچ پستی در سایت خود نگذارید، نمی توانید به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنید. تولید محتوا با سئو رابطه مستقیم دارد و هر دوی آنها نتیجه تلاش و زمان است.

محتوای مفید و ناب داشته باشید

شما به عنوان یک متخصص در حوزه کاری خود باید دانش و اطلاعات خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. به اشتراک گذاری دانش خود علاوه بر اینکه برای خوانندگان آن مقالات مفید است، فرصتی را برای تبلیغات کسب و کار شما از طریق بلاگ فراهم می کند. دسترسی به محتوای خود را برای کاربران آسان کنید و در صفحات مختلف به مطالب و محصولات خود لینک دهید. به این لینک ها لینک های داخلی می‌گویند که باعث می شود علاوه بر اینکه خواننده به صفحات دیگر سایت شما مراجعه کند، ربات های موتورهای جستجو نیز بهتر سایت شما را شناسایی می کنند و مطالب سایت شما را بهتر درک می کنند.

مطالب مرتبط و همیشه سبز منتشر کنید

محتوای همیشه سبز محتوایی است که تاریخ انقضا ندارد و این نوع محتوا هیچ وقت قدیمی نمی شود و همیشه به روز و مفید است. سعی کنید مطالب اساسی حوزه فعالیت خود را در قالب محتواهایی در سایت منتشر کنید تا این محتواها محتوای همیشه سبز سایت شما باشند و همیشه و در هر زمان برای کاربران مفید باشد.

به پست های قدیمی خود نیز اهمیت دهید

پس از مدتی ممکن است شما در سایت خود مطالبی داشته باشید که زیاد ترافیک خوبی را به سایت جذب نمی کنند. پس وقتش است که تغییراتی در آن محتوا بدهید تا آنها نیز دوباره زنده شوند. به عنوان مثال فرض می کنیم یک مطلب در مورد روش‌های جدید سئو سایت در سایت خود داشته باشیم. این روش ها پس از مدتی قدیمی می شوند و روش‌های جدیدی می آیند. پس این محتوا باید همیشه به روز رسانی شود و مطالب جدید داخل آن قرار بگیرد تا این پست ها برای کاربران همچنان ارزش ایجاد کند.

creating-content

5. امکان پست مهمان در سایت داشته باشید

سعی کنید بخشی را در سایت خود داشته باشید که کاربران بتوانند به سایت شما مطلب اضافه کنند. این کار فواید زیادی دارد. اول از همه این است که باعث می‌شود محتوای جدید به سایت شما اضافه شود. همچنین خوانندگان، مطالب را از سایر دیدگاه ها می توانند بخوانند. شما ممکن است در تمام حیطه های حوزه کاری خود تسلط نداشته باشید اما شخصی وجود داشته باشد که در یک حیطه کاری تخصص بیشتری دارد. پس می تواند محتوای تخصصی تر و کاربردی در سایت شما منتشر کند. فایده دیگر این کار این است که شما کاربران وفاداری را در سایت ایجاد می‌کنید. آن ها سایت شما را به دلیل این که خودشان در آن محتوا تولید کردند به افراد بیشتری معرفی می کنند که علاوه بر معرفی شخص خودشان، سایت شما نیز معرفی می شود.

اگر این امکان را در سایت اضافه کردید حتما آن را از راه های ارتباطی مختلف به کاربران خود اطلاع دهید و بگویید که شما نیز میتوانید در سایت ما محتوا درج کنید.

6. از تکنیک های به روز تبلیغاتی استفاده کنید

شما باید همیشه در روش هایی که برای تبلیغات سایت خود استفاده می‌کنید پیشرو باشید و جدیدترین روش ها را برای تبلیغات سایت خود به کار بگیرید. شما باید نسبت به رقبای خود پیشرو باشید تا کاربران بیشتری به شما اعتماد کنند و از خدمات محصولات شما استفاده کنند.

از راه های مختلف و تکنولوژی های مختلف برای جذب ترافیک استفاده کنید چرا که ممکن است مخاطب شما در هر جایی از اینترنت باشد و ممکن است تکنیک های خاصی نیاز باشد تا آن مخاطب به سمت سایت شما هدایت شود.

7. سایت خود را در دایرکتوری ها و انجمن ها ثبت کنید

ثبت سایت در دایرکتوری ها ممکن است دیگر قدیمی شده باشد اما بهتر از استفاده نکردن آن است.  ثبت سایت در این دایرکتوری ها معمولا رایگان هستند پس ریسکی برای شما ندارد که این کار را انجام دهید. شنا از این طریق می‌توانید لینک خود و سایر اطلاعات کسب و کار خود را در این سایت ها ثبت کنید و اگر کاربری در حوزه کاری شما در آن سایت جستجو کند، شما نیز در نتایج به کاربران نمایش داده شوید. مزیت مهم این کار این است که شما یک لینک که برای سئو سایت شما مفید است از آن سایت دریافت می کنید.

در انجمن های اینترنتی نیز سعی کنید فعال باشید. انجمن های تخصصی مختلفی وجود دارد و اگر جستجو کنید ممکن است در حوزه کاری شما نیز انجمنی وجود داشته باشد. وقتی شما در این نوع انجمن ها فعال باشید، کاربران و افرادی جدید با سایت شما و کسب و کار شما آشنا می کنید که دقیقا به کار شما و حوزه شما علاقه مند هستند. پس سعی کنید در انجمن ها محتوا درج کنید، به سوال های کاربران جواب دهید تا کاربران بیشتری را برای سایت خود جذب کنید.

دایرکتوری سایت

8. تبلیغات PPC انجام دهید

تمام روش هایی که تا الان گفته شده بود رایگان بودن و یا هزینه بسیار پایینی داشتند. حال در اینجا میخواهیم یک روش جذب ترافیک پولی را به شما بگوییم تا اگر بودجه داشته باشید می توانید استفاده های مفیدی از این روش داشته باشید. تبلیغات PPC یا همان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، تبلیغاتی هستند که اگر کار بر روی آن تبلیغ کلیک کند، هزینه ای از شما کم می شود.

این تبلیغات هم در موتورهای جستجو قابل انجام است و هم در شبکه های اجتماعی. به عنوان مثال شما در گوگل چند کلید واژه را مشخص می کنید و هزینه ای را به آن اختصاص می دهید تا اگر کاربر آن کلید واژه های مورد نظر شما را جستجو کردند، شما را در سطر نتایج نمایش دهد و اگر کار بر روی آن کلیک کرد هزینه آن را از شما کم می کنند.

در شبکه های اجتماعی نیز به همین صورت است و تبلیغات مرتبط با علاقه کاربر را به او نمایش می دهد و اگر کار بر روی آن کلیک کرد، هزینه آن را کم می کند. نحوه نمایش تبلیغات در شبکه اجتماعی بر اساس علایق کاربر، مکان و رفتار کاربر تعیین می شود.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم کمکی به جذب ترافیک بیشتر به سایت خود کرده باشیم. اگر این مطالب برای شما مفید بوده است، لطفا آن را با سایر دوستان علاقه مند خود به اشتراک بگذارید. همچنین خوشحال می شویم که نظرات شما را در رابطه با این مقاله با ما در میان بگذارید.

مطالب زیر را حتما بخوانید
نظر شما چیست؟