تماس

چگونه با داشتن استراتژی کلمات کلیدی، سئو سایت خود را بهبود دهیم؟


قضیه خیلی ساده است! برای داشتن ترافیک بیشتر باید مردم تمایل به دیدن سایت شما داشته باشند. برای اینکه آنها به سایت شما مراجعه کنند، شما باید بدانید که آنها دنبال چه هستند، چه کلماتی استفاده می کنند و چه نوع محتوایی خواسته آنها را تامین می کند. در یک کلام شما نیازمند استراتژی کلمات کلیدی هستید که دراین مقاله در طراحی سایت ورتکس، آن را به شما یاد می دهیم.

استراتژی کلمات کلیدی چیست؟

احتمالاً شنیده اید که وقتی سایت شما طراحی شد، شما باید برای کلمات کلیدی وب سایت خود تحقیق کنید و سپس کار سئو را آغاز کنید. اما بعد از این که این کلمات را پیدا کردید باید بدانید که با آنها چه کار کنید. به این کار استراتژی کلمات کلیدی می گویند.

استراتژی کلمات کلیدی تصمیم هایی هستند که شما برای کلمات کلیدی پیدا شده می گیرید. ممکن است شما تلاش کنید که این کلمات داخل محتوای سایت شما قرار داده شوند یا تولید محتوای سایت خود را بر اساس این کلمات انجام دهید. یا حتی با استفاده از این کلمات و مقایسه با آمار و ارقام داخل گوگل آنالیتیکس و گوگل وبمستر تولز، گزارش ها و بررسی های لازم را انجام دهید. استراتژی کلمات کلیدی یعنی این که چطور این کلمات پیدا شده را هدف قرار دهید.

استراتژی

1. برای استراتژی کلمات کلیدی باید به خود و محیط خود نگاه کنید

شما باید بینش خوبی نسبت به سایت، خود و افراد حوزه کاری خود داشته باشید تا تصمیم‌های خوبی را برای استراتژی خود بگیرید. این بینش با توجه به شخص شما، حوزه فعالیت، محصولات و همچنین رقبای شما به دست می آید.

2. به خودتان نگاه کنید

برای شروع یک استراتژی کلمات کلیدی ابتدا به خود و تجارت خود نگاه کنید. چه کاری انجام می دهید و چرا؟ اهداف آن چیست؟ چه چیزی منحصر به فردی دارید؟ چه پیامی می خواهید به مخاطب خود منقل کنید؟ برندینگ شما چطور است؟ چرا کسی باید سایت شما را مشاهده کند؟

قطعا داشتن دید و بینش بهتر، شما را به آن چیزی که می خواهید نزدیک تر می کند و همچنین منابع، سرمایه، وقت و تلاش شما را از بین نمی برد. همانطور که می دانید تمرکز کردن بر چیزهای اشتباه بی فایده است.

3. به تمایلات جستجو ها نگاه کنید

بعد از این که کسب و کار خود را شناختید، نوبت این است که به تمایلات جستجو ها نگاه کنید و بدانید که مخاطبین شما بیشتر چه تمایلاتی دارند. آیا مخاطبین خود را می شناسید؟ آیا آن ها دنبال اطلاعات می گردند یا آن ها تمایل دارند که محصول یا سرویسی را از شما بخرند؟ آن ها دنبال چه هستند؟ آیا می توانید محتوایی تولید کنید که علاوه بر رفع نیاز و خواسته آن ها، روی آن ها تاثیر بگذارد؟

4. به کلمات نگاه کنید

کلمات همه چیز هستند. با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، شما کاملا متوجه می شوید که مخاطب شما دنبال چه چیزی است و از چه ادبیاتی برای این جستجو ها استفاده می کند. حال که این عبارت کلیدی را می دانید، باید محتوایی تولید کنید که کاربر دنبال آن است. گاهی به جای این که تولید محتوا را از سمت خود ببینید، باید از سمت کاربر ببینید و نیاز او را پیدا و برطرف کنید. یعنی مخاطب را هدف گذاری کنید.

گاهی به جای این که تولید محتوا را از سمت خود ببینید، باید از سمت کاربر ببینید و نیاز او را پیدا و برطرف کنید. یعنی مخاطب را هدف گذاری کنید.

5. به رقبای خود نگاه کنید

در حالیکه استراتژی کلمات کلیدی خود را آماده می کنید، باید نگاهی هم به رقبای خود بیندازید. آنها چه کاری انجام میدهند؟ در عبارات و کلمات مورد نظر شما چقدر آنها رنک که بهتری دارند؟ آنها چه نوع محتوایی دارند؟ آیا شما می توانید محتوایی بهتر از آنها تولید کنید؟ آیا به عبارات طولانی تر برای سئو راحت تر فکر کرده اید؟

رقیب

6. به خود موتورهای جستجو نگاه کنید

با استفاده از موتور های جستجو، در مورد رقبای خود تحقیق کنید. شما باید استراتژی آن ها را کشف کنید و بدانید که آن ها چه کاری انجام می دهند. این نوع تحقیقات علاوه بر شناخت رقیب خود و استراتژی آن ها، ممکن است با عبارات و کلمات بیشتر در حوزه خود بر خورد کنید که تا کنون آن را نمی دانستید! به این صورت آشنایی بیشتری پیدا می کنید و تمرکز بهتری روی آن خواهید داشت.

در بعضی از حوزه ها، پیشرفت و توسعه سریع است. اگر شما بتوانید در حوزه خود پیشرو باشید و به صورت مدام خود و محتوای سایت خود را با مطالب روز دنیا به روز نگه دارید، بدون شک مخاطبان بیشتری را جذب می کنید. به این صورت ممکن است کاربر در مورد موضوعی جستجو کند که هنوز سایر رقبای شما در مورد آن مطلب و محتوایی ندارند و محتوای زیادی در وب فارسی برای این موضوع وجود ندارد، پس گوگل سایت شما را به مخاطبین نشان می دهد.

علاوه بر این، مخاطب وقتی ببیند که شما به روز هستید، اعتماد او به شما بیشتر می شود و او را تبدیل به یک کاربر وفادار می کنید.

همیشه به موتورهای جستجو توجه داشته باشید، اما زیاد حساس  نباشید.

7. به آمار و ارقام نگاه کنید

آنالیز و تحلیل و بررسی کردن آمار سایت نقش مهمی را در موفقیت استراتژی کلمات کلیدی شما ایفا می کنند. گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزار ها برای این کار است. این ابزار یک دید بسیار ارزشمندی نسب به سایت شما ارائه می دهد و شناخت بهتری را نسبت به کاربران و سایت خود به دست می آورید. گوگل وبمستر تولز نیز اطلاعات مهمی را در مورد سایت شما ارائه می دهد که بسیار ارزشمند است. گاهی اوقات این اطلاعات فرصت های بی نظیری را برای پیشرفت بهتر در سئو برای شما فراهم می کند.

8. چگونه برای کلمات کلیدی مورد نظر خود هدف گذاری کنیم؟

چک کردن گوگل آنالیتیکس سایت خود به صورت منظم و نظارت بر روی سایت به شدت مهم است. اما باید توجه داشته باشید شما تمام این کار ها را انجام می دهید که به هدف استراتژیک شما منتهی شود و اگر سئو سایت شما بهینه شود اما هدف شما انجام نشود، تمام این زحمات بی فایده بوده است.

اگر تمام مراحل بالا را طی کرده اید، پس حالا می دانید که چه کلماتی را و چطور هدف قرار دهید. با استفاده از این راهنمایی ها شما می توانید محتوایی را تولید کنید که باعث موفقیت استراتژی سایت شما شود.

برخی از کارهایی که برای موفقیت سایت خود می توانید انجام دهید شامل موارد زیر هستند:

  • صفحات فرود استاندارد بسازید
  • انواع مختلف محتوا برای انواع مختلف سرچ ها بسازید
  • محتوا های خاصی را برای به دست آوردن اسنیپت در گوگل تولید کنید (با توجه به حوزه فعالیت)
  • استفاده از جستجوی صوتی ممکن است به استراتژی شما کمک کند
  • داشتن اپلیکیشن نیز ممکن است برای شما مفید باشد
  • قدرت ویدیو را به هیچ وجه دست کم نگیرید
  • و موارد دیگری که در کسب و کار شما ممکن است استفاده شود

استراتژی کلمات کلیدی خود را به روز رسانی کنید

تدوین استراتژی کلمات کلیدی کاری نیست که فقط یک بار انجام شود. شما باید به صورت دوره‌ای استراتژی کلمات را دوباره بررسی کنید و استراتژی جدید تری را نسبت به شرایط جدید بسازید.

همانطور که دنیا هر روز در حال تغییر است، در اینترنت نیز هیچ چیز ثابت نیست و نسبت به شرایط هم، باید به روز رسانی شود. گاهی ممکن است ادبیات و عبارات جستجو در حوزه شما متفاوت شود، یا محصولات و خدمات جدیدی در حوزه شما ارائه شود که کاملا باعث تغییرات جستجو ها شود. از طریق گوگل ترندز نیز این مورد را می توانید کاملا حس کنید. پس حواستان به تغییرات باشد و خودتان را همیشه به روز نگه دارید.

خواندن مطالب زیر برای شما مفید است


نظرات