ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺩﺭﻭﻧﮕﺮﺍ: ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ 1

ﺑﻬﻴﻨﻪ‌ﺳﺎﺯﯼ وب سایت ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ (Search Engine Optimisation) ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺧﺘﺼﺎﺭ SEO ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ‌ﺍﯼ ﺍﺯ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺩﺭ ﻭﺏ‌ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺑﺎﻋﺚ ﺟﺬﺏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﻪ ﻭﺏ‌ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﮔﺮﺩﺩ. ﺑﻬﻴﻨﻪ‌ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ یا همان سئو، ﺑﺨﺶ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﺘﺪﻭﻟﻮﮊﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺩﺭﻭﻧﮕﺮﺍ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺷﻤﺎ، ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﺑﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺮ ﺭﻗﺒﺎ ﺗﺮﺟﻴﺢ ﺑﺪﻫﻨﺪ. شما این فرایند را باید از همان ابتدای طراحی سایت خود در نظر داشته باشید تا بتوانید مسیر موفقیت کسب و کار اینترنتی خود را بهتر طی کنید.

ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ، ﮔﻮﮔﻞ ﻣﺤﺒﻮﺏ‌ﺗﺮﻳﻦ ﻭ ﭘﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ‌ﺗﺮﻳﻦ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ. ﻣﺮﺩﻡ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺳﻪ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺩﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮔﻮﮔﻞ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ! ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺮﺗﺒﻂ‌ﺗﺮﻳﻦ، ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﯼ‌ﺗﺮﻳﻦ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩﺗﺮﻳﻦ ﭘﺎﺳﺦ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﻨﻨﺪ ﻭﮔﺮﻧﻪ ﮐﻢ ﮐﻢ ﺍﺯ ﮔﺮﺩﻭﻧﻪ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﻃﺮﺩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﭘﺎﺳﺦ‌ﻫﺎ، ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﻞ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎﯼ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺍﺳﭙﺎﻳﺪﺭﻫﺎ ﻣﯽ‌ﮐﺎﻭﻧﺪ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﻣﻬﻢ ﻫﺮ ﺻﻔﺤﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻧﮏ ﺩﺍﺩﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺫﺧﻴﺮﻩ ﻭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺩﻩ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﻫﻤﻴﺖ، ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﻣﺤﺒﻮﺑﻴﺖ‌ﺷﺎﻥ ﺭﺩﻩ‌ﺑﻨﺪﯼ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﻌﻤﻮﻝ، ﻫﺮ ﭼﻪ ﻳﮏ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﺗﺒﻪ‌ﺑﻨﺪﯼ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﻴﺮﺩ.

ﻭﻗﺘﯽ ﻳﮏ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﻭﺍﮊﻩ‌ﺍﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮐﻞ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻳﺎﻓﺘﻦ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﺮﺗﺒﻂ، ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻃﺒﻘﻪ‌ﺑﻨﺪﯼ ﻭ ﺭﺩﻩ‌ﺑﻨﺪﯼ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﻧﮏ ﺩﺍﺩﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺩﻩ‌ﺑﻨﺪﯼ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻟﻴﺴﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﻣﻌﻤﻮﻻ ﭼﻨﺪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﻭﻝ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﮔﻬﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﺁﮔﻬﯽ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﭘﻮﻟﯽ ﻣﯽ‌ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ ﺗﺎ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺟﺴﺘﺠﻮﻳﯽ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﮐﺎﻻ ﻳﺎ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﺮﻓﺖ، ﺁﮔﻬﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ. ﺍﻣﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﺁﮔﻬﯽ ﺍﺑﺘﺪﺍﻳﯽ، ﻧﻮﺑﺖ ﺑﻪ ﻟﻴﺴﺖ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﯽ‌ﺭﺳﺪ ﮐﻪ ﺻﺪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺁﻥ ﻭﺏ‌ﺳﺎﻳﺖ‌ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻟﻴﺴﺖ ﭘﻮﻟﯽ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﺻﻼﺡ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺍﺭﮔﺎﻧﻴﮏ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻳﻌﻨﯽ ﺑﺪﻭﻥ ﺩﺳﺘﮑﺎﺭﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﮑﺎﻥ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ.

ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺏ ﻳﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﻳﮏ ﺑﻨﮕﺎﻩ ﺗﺠﺎﺭﯼ، ﻫﺪﻑ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺑﺎﻻﯼ ﺍﻳﻦ ﻟﻴﺴﺖ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﻴﺮﺩ ﺯﻳﺮﺍ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﭼﻨﺪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﻭﻝ ﮐﻠﻴﮏ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻭﻝ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻓﺮﺍﺗﺮ ﻧﻤﯽ‌ﺭﻭﻧﺪ. ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ۶۰ ﺩﺭﺻﺪ ﮐﻠﻴﮏ‌ﻫﺎ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺳﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﻭﻝ ﺻﻔﺤﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ‌ﮔﻴﺮﺩ. ﭘﺲ ﺳﻮﺍﻝ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ: ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺳﺎﻳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺎﻻﯼ ﺍﻳﻦ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺎ ﮐﻨﻴﻢ؟!

ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺟﺎﻳﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺩﺭﻭﻧﮕﺮﺍ ﻭ ﻧﻴﺰ ﺑﻬﻴﻨﻪ‌ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻳﺎ ﻫﻤﺎﻥ SEO ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ.

inbound-marketing-and-seo

ﺑﻬﻴﻨﻪ‌ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ، ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ‌ﻫﺎ

ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ، ﻓﺎﮐﺘﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﺘﻌﺪﺩﯼ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻓﻬﻤﻴﺪﻥ ﻭ ﺧﻼﺻﻪ‌ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ (ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ ﮐﺮﺩﻥ) ﺍﺯ ﻭﺏ‌ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﺁﻥ ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ.

ﻓﺎﮐﺘﻮﺭ ﺍﺻﻠﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻋﻨﺼﺮ ﺍﺻﻠﯽ ﺑﻬﻴﻨﻪ‌ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﻴﺰ ﺍﺳﺖ، ﻧﺤﻮﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﺳﺖ. ﮐﻠﻴﺪ ﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﻠﻤﺎﺗﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻣﺸﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ. ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻳﮏ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺮﺍﯼ ﻳﮏ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻳﺎ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ ﺧﺎﺹ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺳﺪ.

ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺬﺏ ﭼﻨﻴﻦ ﺭﻫﮕﺬﺭ ﻏﺮﻳﺒﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﺧﻮﺩ، ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﻳﮑﺴﺮﯼ ﺑﺮﺭﺳﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺩﻗﻴﻖ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﮐﺪﺍﻣﻴﻦ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﻭ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻴﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺁﻧﻬﺎ، ﮐﺪﺍﻣﻴﮏ ﻣﺤﺒﻮﺑﻴﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﺑﻴﻦ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ، ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻭﺏ‌ﺳﺎﻳﺖ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﭼﻴﺴﺖ ﻭ ﻳﮏ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻓﺮﺿﯽ ﻭﺏ‌ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﭼﻪ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺗﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ ﺗﻌﺮﻳﻔﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻓﺮﺿﯽ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯼ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺳﻮﺍﻻﺕ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺗﺪﻭﻳﻦ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻬﻴﻨﻪ‌ﺳﺎﺯﯼ ﺳﺎﻳﺖ‌ﺗﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺎﺷﺪ. ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻓﺮﺿﯽ ﺧﻮﺩ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻴﺪ ﻧﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﻳﮏ ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﺳﺎﺩﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻻ ﻳﺎ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻧﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻴﺪ، ﺑﻪ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﻭﺏ‌ﺳﺎﻳﺖ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺎ ﺛﺒﺖ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺗﻤﺎﺱ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻳﮏ ﻟﻴﺪ (Lead) ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺑﻪ ﻳﮏ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻭ ﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﻳﮏ ﺗﺒﻠﻴﻎ‌ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺍﻳﻤﯽ ﮐﺎﻻ ﻳﺎ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺷﻤﺎ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ.

ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﮐﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ؟ ﻫﺪﻑ‌ﺷﺎﻥ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﺑﺎ ﭼﻪ ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﺎﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻫﻴﺪ ﻭ ﻟﻴﺴﺘﯽ ﺍﺯ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺫﻫﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺳﺪ ﺭﺍ ﺗﻬﻴﻪ ﮐﻨﻴﺪ.

ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ ﻣﺜﺎﻟﯽ ﺑﺰﻧﻴﻢ. ﻓﺮﺽ ﮐﻨﻴﻢ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﻭﺵ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻭﺳﺎﻳﻞ ﺟﺎﻧﺒﯽ ﮔﻮﺷﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﺳﺖ. ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺍﺳﺖ ﻣﺤﺎﻓﻆ ﮔﻮﺷﯽ‌ﻫﺎﯼ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﻋﻼﻭﻩ، ﻳﮏ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﺯ ﻣﺨﺎﻃﺐ‌ﻫﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ ﺧﻮﺩ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﺪ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﻴﻦ ﺳﻦ ﻫﺠﺪﻩ ﺗﺎ ﺑﻴﺴﺖ ﻭ ﭘﻨﺞ ﺳﺎﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ، ﻋﻼﻗﻤﻨﺪ ﺑﻪ ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﻓﺎﻧﺘﺰﯼ ﻭ ﺟﺪﻳﺪ ﻭ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﻳﮏ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﭼﻮﻥ ﺍﻳﻦ ﺭﺩﻩ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺎﺯﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮐﺎﺭ ﺷﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ، ﻃﺒﻌﺎ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﺧﻴﻠﯽ ﻟﻮﮐﺲ ﻭ ﮔﺮﺍﻧﻘﻴﻤﺖ ﻫﻢ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ.

ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﺮﻳﻢ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ. ﺩﺧﺘﺮ ﺧﺎﻧﻤﯽ ﺑﻴﺴﺖ ﻭ ﭘﻨﺞ ﺳﺎﻟﻪ ﮐﻪ ﭼﻨﺪ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻗﺒﻞ ﮔﻮﺷﯽ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﺧﻴﺲ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﻌﻤﻮﻝ‌ﺗﺮﻳﻦ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﺎﻧﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻓﻊ ﺍﻳﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﯽ‌ﭘﺮﺳﺪ ﭼﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﻨﺪ: «ﺧﺸﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﮔﻮﺷﯽ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ» ﻳﺎ «ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﺧﺸﮏ ﻛﺮﺩﻥ ﮔﻮﺷﯽ».

ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ، ﮐﺪﺍﻣﻴﮏ ﺍﺯ ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﻣﻔﻴﺪ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﻭﻝ ﺍﻭ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﻗﻴﻘﺎ ﺩﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮐﺎﻻﻳﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻴﺪ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺍﻣﺎ ﺍﻭ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ «ﻣﺤﺎﻓﻆ ﺿﺪ ﺁﺏ ﮔﻮﺷﯽ ﻫﻤﺮﺍﻩ» ﻳﺎ «ﻣﺤﺎﻓﻆ ﺿﺪﺁﺏ ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ» ﻫﻢ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﻨﺪ. ﺍﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ «ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻣﺤﺎﻓﻆ ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺳﺖ؟» ﻳﺎ «ﻣﺤﺎﻓﻆ ﮔﻮﺷﯽ ﺿﺪ ﺁﺏ» ﻫﻢ ﺑﮕﺮﺩﺩ. ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻻ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﻳﺖ ﻓﺮﺿﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﺑﺪﻳﻦ ﻭﺳﻴﻠﻪ، ﺑﺎ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩ، ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﻟﻴﺴﺘﯽ ﺍﺯ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻟﺶ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺭﺍ ﺗﻬﻴﻪ ﮐﻨﻴﺪ. ﺗﻔﺎﻭﺕ‌ﻫﺎﯼ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﻭ ﻧﻴﺰ ﻧﺤﻮﻩ ﺑﻴﺎﻥ ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ ﺗﻮﺳﻂ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺯ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺜﺎﻝ ﻧﺴﻞ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ ﺑﺎﻻ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺩﺭ ﻧﻈﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ، ﺑﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻭﺍﮊﻩ «ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ» ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ «ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ» ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﺮﺩ.

ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﻟﻴﺴﺖ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺩﻫﻴﺪ، ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﻨﻴﺪ! ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ. ﺑﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺯﻳﺎﺩ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻭ ﺟﻤﻼﺕ ﻣﺘﺮﺍﺩﻑ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﻳﺎﺑﻴﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﻟﻴﺴﺖ ﺷﻤﺎ ﺟﺎﯼ ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ. ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ، ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﯼ ﺭﺍﻳﮕﺎﻥ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺗﮑﻤﻴﻞ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﻳﻦ ﻟﻴﺴﺖ ﮐﻤﮏ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮔﻮﮔﻞ ﻭﺏ‌ﻣﺴﺘﺮ ﺗﻮﻟﺰ ﻭ ﻳﺎ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺭﺍﻳﮕﺎﻥ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﺩﻭﺭﺩﺯ ﮔﻮﮔﻞ (Adwords Keywords Tool).

Related image

ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻟﻴﺴﺖ ﺑﻠﻨﺪﯼ ﺍﺯ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﺍﺷﺖ. ﺑﺎﻳﺪ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ ﮐﻪ ﮐﺪﺍﻣﻴﮏ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺷﺎﻧﺲ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺩﺭ ﺑﺎﻻﯼ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺭﻗﺒﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﮑﻨﻴﺪ! ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻭﺏ‌ﺳﺎﻳﺖ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺎ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺩﺭ ﺑﺎﻻﯼ ﻟﻴﺴﺖ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﻩ ﻭﺏ‌ﺳﺎﻳﺖ ﻣﻮﻓﻖ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ! ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺳﺎﻳﺮﻳﻦ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺜﺎﻝ ﭼﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﻣﯽ‌ﺍﻓﺘﺪ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﮐﻠﯽ‌ﺍﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ «ﮐﻔﺶ» ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺳﺮﭺ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ؟ ﻣﻄﻤﺌﻨﺎ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻣﺨﻠﻮﻃﯽ ﺍﺯ ﺍﺳﻢ‌ﻫﺎ ﻭ ﺍﺷﮑﺎﻝ ﻭ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ‌ﻫﺎﻳﯽ ﺑﺎ ﮐﻔﺶ‌ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺎﻧﻪ ﻭ ﻣﺮﺩﺍﻧﻪ ﻭ ﺑﭽﮕﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻭﺏ‌ﺳﺎﻳﺖ ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎ ﻭ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺭ ﺻﺪﺭ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ. ﺑﻪ ﭼﻨﻴﻦ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﻳﯽ، «ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺩﻡ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻳﺎ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ (Short Tail Keywords or Broad Keywords)» ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.

ﺍﮔﺮ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﮐﻔﺶ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻭﺷﺪ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺑﺎﻻﯼ ﻟﻴﺴﺖ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﺎ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﻳﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ «ﮐﻔﺶ» ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﺭﻗﺒﺎﯼ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﺎﻡ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﻻﯼ ﻟﻴﺴﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﺮﻓﺖ. ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺮﭺ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ ﺑﻪ ﻭﺏ‌ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺭﺳﻴﺪ. ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﺩﺍﻣﻨﻪ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﻤﯽ ﻣﺤﺪﻭﺩﺗﺮ ﮐﻨﻴﺪ ﻣﺜﻼ «ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﮐﻔﺶ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﻣﺮﺩﺍﻧﻪ» ﻳﺎ «ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﮐﻔﺶ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﺯﻧﺎﻧﻪ». ﻣﻄﻤﺌﻨﺎ ﺷﻤﺎ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﻬﺘﺮﯼ ﺍﺯ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺧﻮﺩ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﮔﺮﻓﺖ.

ﺍﻳﻨﮕﻮﻧﻪ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎ «ﮐﻠﻴﺪ ﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺑﻠﻨﺪ ﻳﺎ ﺩﻡ ﺩﺭﺍﺯ (Long Tail Keywords)» ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ. ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎ ﻭ ﺩﺭ ﻣﮑﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺎﻻﯼ ﻟﻴﺴﺖ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﺳﺎﻥ‌ﺗﺮ ﻭ ﻋﻤﻠﯽ‌ﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﺑﺪﺍﻥ ﻣﻌﻨﯽ ﻧﻴﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺑﺎﻻ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎ ﮐﻤﯽ ﺭﺍﺣﺖ‌ﺗﺮ ﺍﺯ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺩﻡ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺸﺨﺺ، ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺩﻡ ﺩﺭﺍﺯ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺩﻗﻴﻖ ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﭼﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

ﮔﺎﻡ ﺑﻌﺪﯼ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﮑﻤﻴﻞ ﻟﻴﺴﺖ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﯼ‌ﺗﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻧﺮﻡ‌ﺍﻓﺰﺍﺭﻫﺎﯼ ﺁﻧﺎﻟﻴﺘﻴﮑﺰ ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﮐﻪ ﻟﻴﺴﺖ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﺪ ﭼﻴﺴﺖ. ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻭ ﺑﺎ ﻃﯽ ﭼﻪ ﺭﺍﻫﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺭﺳﻨﺪ. ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮔﻮﮔﻞ ﺁﻧﺎﻟﻴز، ﺍﺑﺰﺍﺭﮔﻮﮔﻞ ﻭﺏ‌ﻣﺴﺘﺮ (ﮔﻮﮔﻞ ﻭﺏ‌ ﻣﺴﺘﺮ ﺗﻮﻟﺰ – ﮔﻮﮔﻞ ﺳﺮﭺ ﮐﻨﺴﻮﻝ) ﻭ ﻫﺮ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺁﻧﺎﻟﻴﺘﻴﮑﺰ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎﻧﻴﺘﻮﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﺳﺎﻳﺖ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻴﺪ، ﺁﺳﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺭﺍﻳﮕﺎﻥ Keyword Planner Adwords ﮔﻮﮔﻞ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﭼﻬﺮﻩ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺍﺯ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﻭ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻨﻤﺎﻳﺎﻧﺪ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﻳﺪﻩ‌ﺁﻝ، ﮐﻠﻴﺪ ﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎﻳﯽ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ، ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻤﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ.

ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻟﻴﺴﺖ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﻬﻴﻪ ﻧﻤﻮﺩﻳﺪ، ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺣﻮﻝ ﻣﺤﻮﺭ ﺍﻳﻦ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ‌ﻫﺎ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ.

ﻣﻮﺗﻮﺭﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎﯼ ﺍﻣﺮﻭﺯﯼ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺯﺍﻓﺰﻭﻥ ﻫﻮﺵ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪﺗﺮ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺩﺭﮎ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ، ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻫﺪﻑ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺍﺯ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺩﺭﻳﺎﺑﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺜﺎﻝ ﮔﻮﮔﻞ، ﺳﻌﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺗﻤﺎﻡ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﮕﺮﺩﺩ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﭼﻴﺪﻣﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﺍﺯ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﻭ ﺣﺘﯽ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﻭ ﻫﻢ ﻣﻌﻨﯽ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻬﻴﻪ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ ﻭ ﻻﺯﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﻳﮏ ﮐﻠﻴﺪﻭﺍﮊﻩ ﺧﺎﺹ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻴﺪ. ﺩﺭ ﺑﻬﻴﻨﻪ‌ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻳﮏ ﺍﺻﻞ ﻋﻤﺪﻩ ﻭ ﻫﻤﻴﺸﮕﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ: «ﻣﺤﺘﻮﺍ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﺍﺳﺖ!»

مطالب زیر را حتما بخوانید
نظر شما چیست؟