آموزش مبانی بازاریابی اینترنتی: آنالیز سایت ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺑﻬﺘﺮ

ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﻗﺒﻼ ﻧﻴﺰ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﻣﺰﻳﺖ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺑﻪ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺳﻨﺘﯽ ﺩﺭ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺭﻫﮕﻴﺮﯼ ﻭ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺩﻗﻴﻖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻳﮏ ﺑﻨﺮ ﺑﺰﺭﮒ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻴﺪﺍﻥ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﻬﺮ ﻧﺼﺐ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﺪ. ﻫﻴﭻ ﺭﻭﺷﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ‌ﻫﺎ ﺍﺯ ﺑﻨﺮ ﺷﻤﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﻔﻬﻤﻴﺪ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺧﺮﻳﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ. ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺍﻳﻦ ﺭﻫﮕﻴﺮﯼ‌ﻫﺎ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺬﻳﺮ ﺍﺳﺖ. ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ‌ﻫﺎ، ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﮐﻠﻴﮏ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ، ﻭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﮑﺎﻧﭙﺬﻳﺮ ﺍﺳﺖ.

ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﺻﻼﺡ ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺑﭙﺰﺩﺍﺯﻧﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺍﺑﺪﺍﻉ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺳﻮﺩ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺸﻮﻧﺪ.

ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻳﮏ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﻳﺎ ﺳﺮﻭﻳﺲ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﻳﺪ. ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺪﺭﻥ‌ﺗﺮﻳﻦ ﻭ ﻣﺤﺒﻮﺏ‌ﺗﺮﺑﻦ ﺳﺮﻭﻳﺲ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس ((Google Analytics ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺷﺮﮐﺖ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺭﺍﻳﮕﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ‌ﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﻭﻳﺲ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺍﻳﻦ ﺁﺩﺭﺱ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻴﺪ.

ﻧﮑﺘﻪ: ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﮔﻮﮔﻞ آنالیتیکس ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ، می توانید دوره آموزش گوگل آنالیتیکس را از سایت فصل وردپرس تهیه کنید.

ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺁﺷﻨﺎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻴﻢ:

ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺍﻫﺪﺍﻑ، ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻭ ﺷﺎﺧﺺ ﮐﻠﻴﺪﯼ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ

ﮐﻠﻴﺪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻫﺮ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﻳﺎ ﻫﺮ ﺳﺘﺎﺩ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﺁﻧﻼﻳﻦ،‌ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﮐﺎﻣﻼ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﻫﺪﻑ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﻳﺎ ﮐﻤﭙﻴﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻫﻤﺴﻮ ﺑﺎ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﻳﮏ ﻳﮏ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ. ﻫﺪﻑ ﻳﮏ ﮐﻤﭙﻴﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﺷﺎﻳﺪ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻳﮏ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺟﺪﻳﺪ ﻳﺎ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﻳﮏ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺑﺎﺷﺪ.

ﮔﺎﻫﯽ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻳﮏ ﮐﻤﭙﻴﻦ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ «ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻧﻬﺎﻳﯽ» ﻳﺎﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ؛ ﺍﮔﺮﭼﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻧﻬﺎﻳﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻭﺏ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻧﻬﺎﻳﯽ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﻳﺎ ﮐﻤﭙﻴﻦ ﺩﺭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻭﺏ،‌ ﻋﻤﻠﯽ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻩ ﻳﺎ ﻧﻮﻉ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﻭﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺧﺮﻳﺪ ﮐﺮﺩﻥ، ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺒﺮﻧﺎﻣﻪ ﻳﺎ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﻌﻴﻨﯽ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﺑﺎﺷﺪ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺯﻣﺎﻥ ﺳﭙﺮﯼ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺖ ﻳﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﺭﺍ ﮔﺎﻫﯽ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﻌﻬﺪ ﻧﻴﺰ ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺎ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺩﺭ ﻳﮏ ﺭﺍﺳﺘﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

ﺷﺎﺧﺺ‌ﻫﺎﯼ ﮐﻠﻴﺪﯼ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻳﺎ KPI ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﻳﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ ﺁﻳﺎ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﺻﻞ ﺷﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻳﺎ ﺧﻴﺮ. ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﯼ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺷﻮﻧﺪ؛‌ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﻬﻢ ﺑﻪ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺁﻧﭽﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻤﭙﻴﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺩﺍﺭﺩ، ﮐﻤﮏ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ.

ﻫﺪﻑ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﻳﺎ ﮐﻤﭙﻴﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻧﻮﻉ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻣﺎ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻋﻤﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﯽ‌ﺍﻧﺠﺎﻣﺪ. ﺍﮔﺮﭼﻪ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﻳﮏ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻧﻬﺎﻳﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﺩﺳﺘﻴﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﭼﻨﺪﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺍﺣﻞ «ﻭﻗﺎﻳﻊ» ﻳﺎ «ﺗﺒﺎﺩﻻﺕ ﮐﻮﭼﮏ» ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ. ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﺭﺍ «ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻗﻴﻔﯽ» ﻳﺎ «ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺴﻴﺮ» ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ. ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺴﻴﺮ ﻭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻗﺴﻤﺖ ﻣﺴﻴﺮ ﭘﯽ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻣﺴﻴﺮ ﺑﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﺩﺳﺖ ﻳﺎﻓﺖ.

تجزیه و تحلیل سایت

ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﯼ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺗﺮﺍﻓﻴﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﺯﻳﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ:

۱. ﺷﻤﺎﺭ: ﺁﻣﺎﺭ ﻭ ﺍﺭﻗﺎﻡ ﺧﺎﻡ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.

۲. ﻧﺴﺒﺖ: ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺩﺍﺩﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺧﺎﻡ ﻳﺎ ﺷﻤﺎﺭ.

ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎ ﺩﺭ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﺳﻪ ﺣﻮﺯﻩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﻧﺪ:

  • ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﯼ: ﺗﻤﺎﻡ ﺗﺮﺍﻓﻴﮏ ﻳﮏ ﺳﺎﻳﺖ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﺸﺨﺺ: ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻧﻔﺮﺍﺕ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺯ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ
  • ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺷﺪﻩ: ﺯﻳﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ‌ﺍﯼ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﺮﺍﻓﻴﮏ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻳﮏ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺧﺎﺹ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮐﻤﭙﻴﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ (ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﻫﺮ ﮐﻠﻴﮏ) ﻳﺎ ﻧﻮﻉ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ (ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺟﺪﻳﺪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﻤﻴﺸﮕﯽ)
  • ﻓﺮﺩﯼ: ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﻳﮏ ﺩﻭﺭﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﺸﺨﺺ

ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﯼ ﮐﻠﻴﺪﯼ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻭﺏ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﻨﻴﺪ،‌ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ:

ﺳﺎﺧﺖ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ‌ﺍﯼ:

  • ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ Hit: ﻳﮏ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺳﺮﻭﺭ
  • ﺻﻔﺤﻪ Page: ﻭﺍﺣﺪ ﻣﺤﺘﻮﺍ (ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺩﺍﻧﻠﻮﺩﻫﺎ ﻭ ﻓﺎﻳﻞ‌ﻫﺎﯼ ﻓﻠﺶ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﮏ ﺻﻔﺤﻪ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﻮﻧﺪ.)
  • ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ Page Views:‌ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﻓﻌﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻳﮏ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
  • ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﻳﺎ ﻧﺸﺴﺖ Visit  or  Session: ﺗﻌﺎﻣﻠﯽ ﺑﻴﻦ ﻳﮏ ﻓﺮﺩ ﻭ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ، ﺷﺎﻣﻞ ﻳﮏ ﻳﺎ ﭼﻨﺪ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﻳﮏ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺸﺨﺺ
  • ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ Unique Visitors: ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻃﯽ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺩﻳﺪﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ﻫﺮ ﻧﻔﺮ ﻓﻘﻂ ﻳﮏ ﺑﺎﺭ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.
  • ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺟﺪﻳﺪ New Visitor: ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﻃﯽ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﺸﺨﺺ ﺍﺯ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺩﻳﺪﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ.
  • ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻣﺠﺪﺩ Repeat  Visitor: ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﻭ ﻳﺎ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﻃﯽ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﺸﺨﺺ ﺍﺯ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺩﻳﺪﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ.
  • ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﯽ Return Visitor: ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺟﺪﻳﺪ ﻧﻴﺴﺖ.

ﺍﻳﻦ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﺍﺑﺘﺪﺍﻳﯽ‌ﺗﺮﻳﻦ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﯼ ﻭﺏ ﺍﺳﺖ. ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ ﮐﻪ ﻭﺑﺴﺎﻳﺘﺘﺎﻥ ﭼﻘﺪﺭ ﺗﺮﺍﻓﻴﮏ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﺎ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺠﺪﺩ ﻭ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﯽ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺩﺭﮎ ﮐﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﭼﻘﺪﺭ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﯼ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﻠﯽ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﯽ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺩﻫﺪ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻳﮏ ﺍﺳﺘﺜﻨﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ: ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ‌ﻫﺎﯼ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺁﻥ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺩﺭ ﺣﻞ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻮﻓﻖ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﻭﺑﺴﺎﻳﺘﯽ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻫﺪﺍﻓﺶ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﺩ.

ﻭﻳﮋﮔﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ Visit Characterization

  • ﺻﻔﺤﻪ ﻭﺭﻭﺩﯼ Entry Page: ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ.
  • ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺪﻑLanding Page : ﺻﻔﺤﻪ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﯽ ﺁﻏﺎﺯ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺗﻼﺵ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﻣﺸﺨﺼﯽ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
  • ﺻﻔﺤﻪ ﺧﺮﻭﺟﯽ Exit Page: ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺻﻔﺤﻪ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ
  • ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ Visit Duration: ﻃﻮﻝ ﺯﻣﺎﻥ ﻳﮏ ﻧﺸﺴﺖ
  • ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﻫﻨﺪﻩ Referrer: ﻟﻴﻨﮑﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺻﻔﺤﻪ ﻓﻌﻠﯽ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ.
  • ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺩﺍﺧﻠﯽInternal Referrer : ﺁﺩﺭﺱ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﻫﻤﻴﻦ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺍﺳﺖ.
  • ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺧﺎﺭﺟﯽExternal Referrer : ﺁﺩﺭﺱ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﻳﻦ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺍﺳﺖ.
  • ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻣﻮﺗﻮﺭﺟﺴﺘﺠﻮSearch Referrer : ﺁﺩﺭﺱ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻳﮏ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺟﺴﺘﺠﻮ
  • ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪVisit Referrer : ﺁﺩﺭﺱ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
  • ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﺻﻠﯽOriginal Referrer : ﺁﺩﺭﺱ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﮐﻪ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺟﺪﻳﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﻣﯽ‌ﻓﺮﺳﺘﺪ.
  • ﻣﻴﺰﺍﻥ ﮐﻠﻴﮏ Clickthrough: ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﻓﻌﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻳﮏ ﻟﻴﻨﮏ ﺗﻮﺳﻂ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﮐﻠﻴﮏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.
  • ﻧﺮﺥ ﮐﻠﻴﮏClickthrough rate : ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﻓﻌﺎﺕ ﮐﻠﻴﮏ ﻟﻴﻨﮏ‌ﻫﺎ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﺮ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﻓﻌﺎﺕ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﺪﻥ (ﺗﺎﺛﻴﺮ)
  • ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪPage Views Per Visit : ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﻩ ﮔﺰﺍﺭﺷﯽ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﺮ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﻫﺎﻳﯽ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺑﺎﺯﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ.

ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﻳﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻪ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﻭ ﭼﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ‌ﻫﺎﻳﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺘﺘﺎﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ﺭﺍﻫﯽ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﺩﺭ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﻣﯽ‌ﭘﻴﻤﺎﻳﺪ ﺭﺍ «ﻣﺴﻴﺮ ﮐﻠﻴﮏ» ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ. ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ، ﭼﻪ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻭ ﭼﻪ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﻣﺴﻴﺮ ﮐﻠﻴﮑﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﭘﻴﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺭﺍ ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﯽ ﮐﻨﻴﺪ.

تحلیل سایت

ﻭﻳﮋﮔﯽ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻄﺎﻟﺐ Content characterization

  • ﻧﺴﺒﺖ ﺧﺮﻭﺝ ﺻﻔﺤﻪ Page Exit Ratio: ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺻﻔﺤﻪ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﺮ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﻞ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﺍﺯ ﻳﮏ ﺻﻔﺤﻪ
  • ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﻫﺎﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﻳﮏ ﺻﻔﺤﻪ Single Page Visits: ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﻫﺎﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﻳﮏ ﺻﻔﺤﻪ، ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﺁﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ.
  • ﻓﺮﺍﺭ/ﭘﺮﺵ/ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﺳﺎﻳﺖ Bounces: ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﻫﺎﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺗﻨﻬﺎ ﻳﮏ ﺻﻔﺤﻪ
  • ﻧﺮﺥ ﻓﺮﺍﺭ/ﭘﺮﺵ/ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﺳﺎﻳﺖBounce rate : ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﻫﺎﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺗﻨﻬﺎ ﻳﮏ ﺻﻔﺤﻪ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﺮ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﻭﺭﻭﺩﯼ.

ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺻﻔﺤﻪ‌ﺍﯼ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺑﻴﻨﺪ، ﺩﻭ ﻓﮑﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺫﻫﻨﺶ ﺧﻄﻮﺭ ﮐﻨﺪ: ﺗﺮﮎ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﻳﺎ ﺩﻳﺪﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﭼﻪ ﻭﺍﮐﻨﺸﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺷﻤﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ. ﻧﺮﺥ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻨﺠﺶ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﺳﺘﺜﻨﺎﺋﺎﺗﯽ ﻧﻴﺰ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﻧﺮﺥ ﺑﺎﻻﯼ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻧﺎﺭﺿﺎﻳﺘﯽ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺯ ﻳﮏ ﺻﻔﺤﻪ ﻭﺏ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ.

ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﯼ ﺗﺒﺎﺩﻝ Conversion Metrics

  • ﺭﻭﻳﺪﺍﺩEvent : ﻋﻤﻞ ﺛﺒﺖ ﺷﺪﻩ‌ﺍﯼ ﮐﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﺎﺻﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﻣﺮﻭﺭﮔﺮ ﻳﺎ ﺳﺮﻭﺭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
  • ﺗﺒﺎﺩﻝConversion : ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ‌ﺍﯼ ﮐﻪ ﻋﻤﻞ ﻫﺪﻑ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ.

ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺗﺎﮐﺘﻴﮏ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻝ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ:

  • ﺗﺎﺛﻴﺮImpression : ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﻳﮏ ﺁﮔﻬﯽ ﻳﺎ ﺻﻔﺤﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﻴﺮﺩ.
  • ﺑﺎﺯ ﺷﺪﻥ Open: ﻫﺮ ﺍﻳﻤﻴﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﺷﻮﺩ؛ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻋﮑﺲ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻳﻤﻴﻞ ﺑﺎﺭﮔﺬﺍﺭﯼ ﺷﻮﻧﺪ، ﺁﻥ ﺍﻳﻤﻴﻞ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﺷﺪﻩ ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ.

ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﺳﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﺗﺒﺎﺩﻝ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺴﭙﺎﺭﻳﺪ:

  • ﺭﻫﻴﺎﺑﯽ Track: ﮐﻠﻴﻪ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﺩﺭ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺳﻌﯽ ﮐﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺭﺍﻩ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﻭ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ‌ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺯ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺧﻮﺩ ﺑﺪﺳﺖ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﺪ.
  • ﺗﺤﻠﻴﻞ Analyse: ﺍﻳﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﯼ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﯼ ﮐﻨﻴﺪ. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ‌ﻫﺎﯼ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺩﺍﺩﻩ‌ﻫﺎ ﺍﻃﻼﻋﯽ ﻧﺪﺍﺭﻳﺪ ﺍﺯ ﻳﮏ ﻣﺘﺨﺼﺺ ﮐﻤﮏ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ.
  • ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ Optimise ﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﮐﺮﺩﻩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻣﻄﻠﻮﺏ‌ﺗﺮﯼ ﺑﺮﺳﻴﺪ.

ﺍﻳﻦ ﭼﺮﺧﻪ ﺭﺍ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮐﻨﻴﺪ.

ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺧﻼﺻﻪ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻭ ﺷﺎﺧﺺ‌ﻫﺎﯼ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﮐﻠﻴﺪﯼ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﻴﮕﻴﺮﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻴﺪ. ﺳﭙﺲ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺭﺍ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻴﺪ. ﻭ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ!

ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺩﺍﺩﻩ‌ﻫﺎ

ﻳﮏ ﻋﺪﺩ ﺗﻨﻬﺎ ﻳﮏ ﻋﺪﺩ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﮐﻨﻴﺪ. ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺁﻣﺎﺭ ﻭ ﺍﺭﻗﺎﻡ ﺧﺎﻡ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﻴﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﻗﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﻭﺑﺴﺎﻳﺘﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ. ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﺴﺘﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻭﺏ ﺷﻤﺎ ﻫﺮﮔﺰ ﻗﺎﺩﺭ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ۱۰۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺩﻗﻴﻘﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮐﻨﻨﺪ، ﺗﺤﻠﻴﻞ‌ﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻃﯽ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺑﻨﮕﺮﻧﺪ ﺗﺎ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻧﺎﻡ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺷﻤﺎ ﺷﻮﻧﺪ.

ﻧﺘﺎﻳﺞ: ﺩﺳﺘﻴﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﺍﺕ

ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺩﻳﺪﻥ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻋﻤﻠﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ ﺗﺎ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﻭﺑﺴﺎﻳﺘﺘﺎﻥ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻳﺎﺑﺪ. ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻧﻬﺎﻳﯽ ﻭ ﺷﺎﺧﺺ‌ﻫﺎﯼ ﮐﻠﻴﺪﯼ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﭼﻪ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻭ ﺍﺭﺗﻘﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺑﻪ ﻣﻘﺎﺻﺪ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﺑﻨﮕﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﮐﻪ ﺳﺎﻳﺘﺘﺎﻥ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺁﻳﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﻤﺨﻮﺍﻧﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻳﺎ ﺧﻴﺮ. ﺑﻪ ﺗﺠﺮﺑﻪ‌ﻫﺎﯼ ﮐﺎﺭﺑﺮﯼ ﺩﻗﺖ ﮐﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﺪ.

ﻫﺮ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﺭﻭﺵ‌ﻫﺎﻳﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﺮﺩﻥ ﮔﺮﻭﻩ‌ﻫﺎﻳﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﯼ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﻨﺪﯼ ﻣﯽ‌ﻧﺎﻣﻨﺪ.

ﺁﺩﺭﺱ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﻫﻨﺪﻩ

ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺁﻳﻨﺪ، ﺁﻧﻬﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺁﺩﺭﺱ ﺭﺍ ﺗﺎﻳﭗ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺁﻧﻬﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻟﻴﻨﮏ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻳﮏ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﮐﻠﻴﮏ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ، ﻫﻤﮕﯽ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻧﺮﺥ ﺗﺒﺎﺩﻝ، ﻣﺴﻴﺮ ﮐﻠﻴﮏ ﻭ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﺧﺮﻭﺟﯽ ﻧﻴﺰ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﻬﻤﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺻﻔﺤﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺳﺎﻳﺘﺘﺎﻥ ﺷﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ. ﺁﻳﺎ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﺎﺭﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ؟

ﺻﻔﺤﺎﺕ ﻫﺪﻑ

ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭﺍﺭﺩ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺷﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﻭﺯ ﺩﻫﻨﺪ. ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺎﺛﻴﺮﮔﺬﺍﺭﯼ ﺑﺮ ﺻﻔﺤﻪ‌ﺍﯼ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺁﻥ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻴﺪ؟ ﻳﺎ ﮐﺪﺍﻡ ﻳﮏ ﺍﺯ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺪﻑ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﻴﺪ ﺗﺎ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﺎﺛﻴﺮﮔﺬﺍﺭ ﺑﺎﺷﻨﺪ؟

آنالیز وب سایت

ﺳﺮﻋﺖ ﺍﺗﺼﺎﻝ، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻋﺎﻣﻞ، ﻣﺮﻭﺭﮔﺮ

ﺗﺎﺛﻴﺮﺍﺕ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﺑﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ. ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ، ﻧﺮﺥ ﻓﺮﺍﺭ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﭘﻬﻨﺎﯼ ﺑﺎﻧﺪ ﮐﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﺭﮔﺬﺍﺭﯼ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺍﺳﺖ. ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﻣﻨﺒﻊ ﺑﺎﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﺍﺕ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻣﺮﻭﺭﮔﺮﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﭼﻪ ﺗﺎﺛﻴﺮﯼ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﺩ؟

ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﺟﻐﺮﺍﻓﻴﺎﻳﯽ

ﺁﻳﺎ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻧﯽ ﺍﺯ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎ، ﺍﺳﺘﺎﻥ‌ﻫﺎ ﻳﺎ ﺷﻬﺮﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﺩﺭ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪ؟ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﮐﻨﻴﺪ؟

ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺟﺪﻳﺪ

ﻣﺴﻴﺮ ﮐﻠﻴﮏ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺟﺪﻳﺪ ﭼﻪ ﻓﺮﻗﯽ ﺑﺎ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﯽ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﮐﺪﺍﻡ ﻗﺴﻤﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﻬﻢ ﺗﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟

ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺗﺠﺎﺭﺕ

ﺍﻭﻟﻴﻦ ﭼﻴﺰﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻭﺏ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻳﮏ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻭﺏ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﯼ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎ ﺭﺍﻳﮕﺎﻥ ﻭ ﺑﺮﺧﯽ ﭘﻮﻟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺑﻬﺘﺮﯼ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻓﺎﻳﻞ‌ﻫﺎﯼ ﻻﮒ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺩﺍﺩﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻗﺪﻳﻤﯽ، ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﻴﺪ ﺍﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺩﺭ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺑﺮﭼﺴﺐ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﻧﻴﺴﺖ.

ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﭘﻴﺸﮕﺎﻡ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ:

ﻣﺰﺍﻳﺎ ﻭ ﻣﻌﺎﻳﺐ

ﭘﻴﮕﻴﺮﯼ، ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻭ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺗﻼﺵ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺣﻴﺎﺗﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻝ ﺍﻳﻦ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺷﺪﺕ ﻣﯽ‌ﻳﺎﺑﺪ. ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻟﯽ ﭘﻴﮕﻴﺮﯼ ﺑﻪ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺮﺗﺐ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﮐﺮﺩ.

ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻝ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻣﺎﺭ ﻭ ﺍﺭﻗﺎﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺷﺪ ﺳﺘﺎﺩ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺷﺪ. ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﺑﺎﻳﺪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺧﺮﺩ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﯼ ﮐﻼﻥ ﻳﺎ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﮕﺮﻳﺴﺖ.

ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺣﻴﺎﺗﯽ ﺍﺳﺖ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺁﻣﺎﺭﯼ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺏ‌ﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻋﺪﺍﺩ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﯼ ﮐﻨﻨﺪ. ﻫﺮﮔﺰ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺭﺍ ﺗﺼﻮﺭ ﻧﮑﻨﻴﺪ – ﺑﻪ ﺍﻋﺪﺍﺩ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﻫﻴﺪ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺁﮔﺎﻩ ﺳﺎﺯﻧﺪ.

مطالب زیر را حتما بخوانید
نظر شما چیست؟