در بازاریابی محتوایی بایدها و نبایدهایی وجود دارند که قبلا به برخی از آنها اشاره شده است. در این مقاله قصد داریم چند نمونه از اشتباهاتی را در زمینه بازاریابی محتوا مطرح کنیم که با اجتناب از آنها میتوانید نتایج مطلوبی کسب کنید.
۱. در نظر نگرفتن قدرت محتوای بصری
در بازاریابی محتوا، محتوای شما باید شامل تصاویر با کیفیت بالا باشد که کاربران را جذب کند. انواع مختلف تصاویر برای استراتژی محتوای شما ممکن است شامل تصاویر محصول، تصاویر اینفوگرافیک و نمایش اسلاید باشد. کیفیت و کمیت هر دو عوامل مهم در استفاده از تصاویر در استراتژی بازاریابی محتوا هستند.
“مقالاتی که دارای تصاویر هستند ۹۴ درصد بیشتر از مقالاتی که در آنها تصویر استفاده نشده، بازدید کننده دارند.” Jeff Bullas
مطالعات دانشگاه مینه سوتا نشان میدهد ارائههایی که در آنها از عناصر بصری استفاده شده است، ۴۳ درصد بیشتر از ارائههای بدون عناصر بصری، تاثیر گذار بوده اند.
“در بین ۱۰۰ وبلاگ برتر در اینترنت، هرکدام حداقل یک تصویر برای هر ۳۵۰ کلمه داشتند” Blog Pros
“ناشرانی که در مقالات خود از اینفوگرافیک استفاده میکنند به طور متوسط ۱۲ درصد نسبت به ناشرانی که استفاده نمیکنند، نتایج بهتری کسب کردهاند.” Unbounce
۲. استفاده نکردن از عنوان های جذاب
عنوان مقاله اولین (یا در بعضی مواقع تنها) عاملی است که برند شما باید برای تاثیر گذاری روی خواننده به آن توجه کند. یک عنوان خوب، دلیلی اصلی توجه کاربران است که روی محتوای شما کلیک میکنند. عنوانهایی که حاوی اطلاعات اشتباه باشند، میتوانند آسیب بیشتری به برند شما وارد کنند. فیس بوک به تازگی اعلام کرده که قصد دارد عنوان هایی را که اطلاعات درستی ندارند را در خبرهای فید کاربران استفاده نکند و معتقد است که کاربران از خواندن مطالب معتبر لذت بیشتری میبرند. برای این که خواننده های خود را از دست ندهید، از عنوانهای اسپم اجتناب کنید و سعی کنید از عنوانهایی استفاده کنید که محتوای شما را ارائه میدهد.
“از بین ۱۰ نفر، ۸ نفر وجود دارند که عنوان شما را بخوانند و از بین آنها تنها ۲ نفر مقاله شما را میخوانند” CoppyBlogger
“عنوان های بین ۸۱ تا ۱۰۰ کاراکتر بالاترین مشارکت کاربران را در بر دارند.” Hubspot
۳. در نظر نگرفتن مخاطب برای ارائه محتوا
شناختن مخاطب برای اجرای یک کمپین موفق بازاریابی اینترنتی ضروری است. محتوای ارزشمند و معتبر به طور مستقیم درباره علائق و نیازهای مخاطبان صحبت میکند. شما میتوانید محتوای عالی تولید کنید، ولی اگر مناسب مخاطبان شما نباشد، نتایج مطلوبی کسب نخواهید کرد. محتوای هدفمند در نهایت باعث افزایش نرخ مشارکت کاربران خواهد شد.
“۷۴ درصد از مخاطبان هنگامی که محتوای یک وب سایت با علایق آنها ارتباطی نداشته باشد، نا امید میشوند.” Janrain & Harris
“۴۰ درصد از مصرف کنندگان، از فروشگاه هایی خرید میکنند که تجربه خرید شخصی را در کانال های مختلف خوانده باشند.” MyBuys
“درخواست های اقدام (Calls-to-action) شخصی سازی شده، ۴۲ درصد نرخ تبدیل بیشتری نسبت به درخواست های اقدام که برای تمامی کاربران یکسان است، دارند.” Hubspot
منبع: داده فیلی
ویرایش: مسعود جواهری
نظر شما چیست؟